אושר בכנסת: סל בסיסי של ירקות שמחירו יהיה בפיקוח

שלום בידרמן No Comments on אושר בכנסת: סל בסיסי של ירקות שמחירו יהיה בפיקוח
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תיקון – הגבלת מרווחי שיווק על ירקות), התשע"ה-2014 של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס. ההצעה אושרה בכפוף לכך שלא תקודם במשך 60 יום, עד להכנת הצעת חוק ממשלתית בנושא.

החוק מסמיך את שר החקלאות ופיתוח הכפר לקבוע סל בסיסי של ירקות שמחירם יהא בפיקוח וכן לקבוע מהו הרווח המרבי שניתן יהיה להפיק ממכירת ירקות אלו.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "משפחות רבות מצויות מתחת לקו-העוני ומצבן הסוציו-אקונומי מונע מהן אף את המצרכים האלמנטריים ביותר. כך למשל, בתקופה האחרונה האמירו מחירי הירקות שהפכו גבוהים מאי פעם, וכתוצאה מכך, משפחות רבות נאלצות לוותר על קניית ירקות טריים. ברור לכל שירקות הם מצרך בסיסי המהווה נדבך חשוב בתפריט בריא ומאוזן למבוגרים ולילדים, ולכן יש חשיבות גדולה למנוע מצב בלתי סביר זה. "

ח"כ לוי אבקסיס היום ציינו גם את יום זכויות הילד הבין לאומי וגם את יום העוני ובמדינת ישראל אי אפשר שלא לחבר את שני הנושאים הללו. מדינת ישראל היא מדינה לא טובה לילדים לחיות בה כי ילדים יכולים להיות רעבים במדינת ישראל. ומי התנגד להצעה הזו בוועדת שרים? יאיר לפיד ושותפיו. יאיר לפיד שחושב שהוא מעמד הביניים, מי שהוא והשותפים שלו ששווים מיליוני שקלים, מצביעים נגד סל ירקות בסיסי לילדים. אתם לא יודעים מה זה מעמד ביניים ואתם אף פעם לא תפגשו את הילדים האלה לא בקיסריה ולא ברמת אביב.

ח"כ בועז טופורובסקי השיב לה: את צבועה ושקרנית ואני רוצה לראות איך תצביעי על סעיפי התקציב. אפשר לחשוב שהמפלגה שלך יותר דמוקרטית



0 תגובות